Gyakran kapom meg ezt a kérdést, és hidd el, egyáltalán nem kell kettebellel edzened, hacsak nem tudod, hogyan kell kettlebellel edzened.
A PROBLÉMA
Hadd segítsek. A nagy, úgynevezett konvencionális edzőternek anno az USA-ban azért és úgy lettek kitalálva, hogy olyan eszközök legyen ott, amelyek otthonra szinte kizárt, hogy megvegyél. Vagyis oda kell menned edzeni.
 
Aztán olyan “mozgásokat” végzel a gépeken, melyek betanításhoz minimális edzői szakmai tudás kell. Vagyis ha az edző lelép, majd pótolja más.
 
Szétszednek millió részre – lásd kis piktogrammok a gépeken – és izoláltan edzenek. Próbáld meg izoláltan felvenni a kabátod. A kulcsod a földről, amit leejtettél. Sikerült?
Sablon edzéstervet kapsz. Gyakran maga a gyártó mondta meg, hogy üzleti szempontból – Nautilus – milyen tervet kövess, hogy gyorsan végezz.
 
Aztán azt mondták, hogy a köredzésnél nincs hatékonyabb edzés, mert 30-40 perc alatt meg is vagy. Vagyis nem zavarsz sok vizet, kevés időt töltesz ott.
A gépek többségén ülnöd kell, mert szerintük az biztonságos. Sőt, hülyebiztos, az USA-ban a lábnyújtó gépeken  sok helyen biztonsági öv is van, mert ugye az ügyfél kretén, még leesik a végén.
 
Aztán kitalálták a metabolikus ablakot, amit egyre szűkebbre vettek. A valójában több órás ablak így lett 30 perc, vagyis azonnal meg kell inod egy turmixot, különben ment az edzés a kukába.
 
Most persze nem érted, miért írom ezt, mert Te csak egy kérdést tettél fel. Nyugi, jön a válasz is.
A MEGOLDÁS
 
A kettlebell és minden ami szabadsúlyos – rúd, kézisúly, macebell, indian club – betanítása szakértelmet igényel. Értő szemeket, tapasztalatot. A kettlebell úgy nyer értelmet ha szakértő ember használja, mert Te lehelsz életet ebbe az eszközbe.
Az eszköz egyszerű, a használata komplex. Pont az ellentéte a gépeknek, igaz? Éppen ezért van szükség egy mozogni akaró atlétára és egy képzett szakemberre.
Nem végzel izolált mozgás, mert ahogy már érted, az izoláció mítosz. De megtanulod a tested teljes kapacitását kihasználni, amitől a mindennapokban tudsz majd jobban és erősebben, fittebben mozogni.
Nem edzel ülve. Mert éppen eleget ülsz irodában, kocsiban, buszon, tv előtt.
Nem az a cél, hogy gyorsan végezz, hanem az, hogy a tested funkcionalitásán dolgozzunk, a lehető legjobban a Te céljaidra formálva. A te célod, a saját kihívásod kapod meg.
Nem érdekel minket, hogy iszol-e turmixot. Sokkal fontosabb, hogy általában egészségesen egyél, a nap többi szakaszában, pihenj, aludj jól és rendben legyen a légzésed.
És akkor vissza az eredeti kérdésre. Miért kellene kettlebellel edzenem? Nos, a kettlebell csak egy darab vas. Amitől félelmetesen izgalmas és eredményes eszköz tud lenni, az a betanító szakember tudása, és a te munkád.