Egyél napi 5-6 alkalommal, ha fel a akarod gyorsítani a lelassult anyagcserét. Sőt, ezzel kiegyensúlyozottabb lesz az inzulinszinted. És persze a nap legfontosabb étkezése a reggeli, ha kihagyod, olyan éhség fogy gyötörni, hogy utána kontroll nélkül eszel majd össze-vissza.

Mítoszok.

Mi történik, ha napi 5-6 alkalommal eszel?

Nos, egy magas szénhidrátos étkezés esetén kajakóma, 5-6 alkalommal. De mondok jobbat. Tegyük fel, hogy az alany egy nő, aki napi 1000 kcal étkezésen van. Ez azt jelenti, hogy alkallmanként 166 kcal-t eszik – most nyilván kicsit sarkítani fogok, figyelem. Remek! Innentől fogva soha nem eszik annyit, hogy jóllakott legyen, ergo egész nap ideges, feszült. Nem hiszem, hogy ez volt a cél.

“Az étkezési gyakoriság metabolikus előnye lehetséges mechanikus magyarázatainak részletes áttekintése nem tárt fel jelentős különbséget energiaköltségek szempontjából. Bár néhány rövid távú tanulmány azt sugallja, hogy az étkezés termikus -(TEF) –  hatása nagyobb, ha az az kalóriabevitelt több kis étkezésre osztják, más tanulmányok ezt megcáfolják, és a legtöbb semleges. Ennél is fontosabb, hogy a teljes test kalorimetriáját, a teljes 24 órás energiaköltség felmérése céljából végzett kutatások nem találnak különbséget a több és kevesebb napi étkezés között. Végül, egyetlen tanulmány kivételével, nincs bizonyíték arra, hogy a kalóriadeficit alkalmazásával a fogyás az étkezési gyakoriságot befolyásolná. Megállapítottuk, hogy az étkezési mintáknak a testtömeg-szabályozásra gyakorolt ​​bármilyen hatása valószínűleg az energiamérleg-egyenlet táplálékfelvételi oldalán bekövetkező hatások által lesz közvetve.”

És akkor itt van az egész napos étkezés. kontra az Időben Korlátozott Étkezés, 8 órában.

“Összegezve, ezek az eredmények arra utalnak, hogy a 8 órás korlátozott étkezés enyhe kalória korlátozást és súlycsökkenést eredményez elhízott felnőttekben, szándékos kalóriaszámolás nélkül. Ez a diéta klinikai haszonnal is járhat, mivel csökkenti a szisztolés vérnyomást. Ezek az előzetes adatok ígéretesek arra nézve, hogy az elhízott felnőtteknél súlycsökkentési módszerként alkalmazzák az időben korlátozott táplálkozást, de hosszabb távú, nagyobb léptékű, randomizált, kontrollált vizsgálatok szükségesek lesznek, mielőtt szilárd következtetéseket lehet levonni.”

Kutatási linkek:

  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24898236
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9155494