Első rész – ITT! / Második rész – ITT! / Harmadik rész – ITT!

A kérdés az első három rész után joggal merül fel. Kinek, milyen gyakorissággal, és egyáltalán, miért? Ahogy korábban írtam, az edzés nem más, mint irányított stressz, hiszen irányított adaptációra van szükségünk. Az tervezés során meg kell tudnom határozni, hogy az alanyra aplikált stressz intenzitása, volumene és típusa elősegíti-e a pozitív adaptációt.

Miklós Edit, és Zakariás Zsolt – KAATSU rehabilitáció

Sok olyan eset lehetséges, amikor az edzéssel járó mechanikai / metabolikus stresszel messze túllövünk a célon. Más esetekben az atléta nincs felkészülve a fokozott mechanikai stresszre, mert mozgásminősége még nem tart a szükséges szinten. Legyen az adott atléta idős, vagy éppen egy fiatal versenyző aki sérülés után kezdi meg a felzárkóztató edzést – a kihívás hasonló. Mindkét esetben konkrét periodizációs sémát fogunk követni, lesz egy X hetes blokk, ahol sérülésből, életmódból adódó izomvesztést kompenzálni szeretnénk. Erre remekül alkalmas a KAATSU, mint koncepció.

Ahogy haladunk a célunk felé, egyre kevesebb lesz a KAATSU foglalkozás, és egyre több a KAATSU nélküli saját súlyos, súlyzós és később akár sport-specifikus megoldás az edzésfolyamatban. Miklós Edit-hez hasonlóan rengeteg sportolóval jártuk be már ezt az utat, hatalmas sikerrel..