Számos kutatás foglalkozik jelenleg is, és foglalkozott az elmúlt pár évben az edzés negatív élettani hatásaival. Általában erről az iparági körökben nem szokás beszélni, mert kellemetlen. A több ugye jobb, mégtöbb pedig még annál is jobb. A legújabb kutatási eredmények azonban összetörtek pár dogmát, és állítják: a jóból is megárt a sok. A moderált edzés, moderált étkezés, modrált alvás az, ami hosszú távon javasolt – teszem én hozzá – és ahogy néha belefér egy torta vagy fagyi vagy egy átbulizott éjszaka, úgy fér bele egy sokkolóan durva edzés is, amit az ellentétes oldalon oldalon nem árt, ha egy böjt, egy hosszabb alvás és egy extra pihenő vagy rehabilitációs edzés követ. Ha az egyik oldalhoz hozzáadsz, azt mindig kompenzálni kell a másik oldalon.

Persze mindenki ismer élsportolókat – korábbi idolokat – akik 30 évesen járni alig tudnak, és akkor még nem is beszéltünk aról, hogy a saját sportjukban szinte bármire is képesek legyenek. Szomorú ez…A dicsőség örök, a fájdalom elmúlik? Sajnos a fájdalom örök, és a dicsőség múlik el.

Fotó: NYtimes

Visszatérve az első mondathoz, tudósok olyan élethosszan keményen edző alanyokat vontak be a kutatásba, akik között nem ritka az olyan, aki életében már 100 maratont teljesített, olimpiai szintű evezősöket és általában olyan sportolókat, aki az állóképességükkel tűnnek ki a tömegből. Az eredmény finoman szólva lehangoló.

Nem venném el a tudósok kenyerét, hogy magyarázzam az eredményeket, ezeket itt megtalálod – Link!