Sok kérdés jött, nem tehetem meg, hogy nem megyek tovább a cikkel.

A tréning filozófia összhangba hozza a tanuló céljait a lehetőségekkel, és ebből a szempontból az FMS azt gondolom jelenleg a legjobb filozófiai alapot adja. Amikor a tanuló úgy dönt, hogy az általa elképzelt változást a mi programunkat használva éri el, akkor kötelességem megnézni, hogy mennyi kész, mennyire áll ellen sérülésnek, mennyire terhelhető – vagy ahogy korábban írtam, mennyire nem-törékeny.

A legtöbb edző gyakorlatban gondolkodik, az én szótáramban a gyakorlat nem az első ismeretlen, az egyenletben. Tudva a célt – tegyük fel a tanuló szeretne ledobni pár kiló zsírt – egyértelmű, hogy érdemes ésszerűsíteni az étkezést, kivéve ha a tanuló ezt a lehetőséget meg sem említi, és már magára az edzésre eljönni is extra energiákat emészt fel. A legtöbb embernek egyszerre változtatni az étkezésen és plusz mozgásprogramot is beiktatni olyan sok változást okoz, hogy hamarosan mindkettőt feladják, és csak egy újabb lehangoló élménnyel gazdagodnak – megint nem sikerült. Ne értsd félre, el tudom magyarázni, hogy mi kell a tanulónak, de csak abban az esetben, ha ez neki fontos, ha ő keresi a megoldást, mert a saját megoldását neki kell megtalálni, én coach vagyok ebben a folyamatban, nem parancsnok.1

Tegyük fel, hogy a tanuló a változás mellett dönt, és ehhez egy eszközt kíván alkalmazni, az edzést. Kezdetnek a heti 2 edzés tökéletes választás, és nem ugorhatunk fejest a közepébe – és itt jön képbe az FMS. Ha már edzés, nem árt az sem, ha biztonságos, és a mozgásminőség szűrése kritikus információkat ad arról, hogyan tovább. Ez már azért is érdekes, mert itt kapunk kizárólag a tanulóra érvényes eredményt, és javasolhatunk korrekciós sémát vagy éppen külsős szakembert.

Innentől azonban felgyorsulnak az események, mert egyrészt az edzésterv készítésekor a szett, ismétlészszám, intenzitás, volumen értékek mentén haladva legvégül eljutunk a gyakorlathoz is, ami azt a mozgást reprezentálja, amit gyakoroltani, bevésni, erősíteni, kihívni és végül kondícionálni akarok. Ebben a sorrendben, mert metabolikus kondícionálást csak készségszinten ismert gyakorlattal végeztetek…

Kérdések?