A swing – lendítés, és ha meglátom, hogy valaki lengetésnek hívja, annak az ajtaját a KGB rúgja be, maximum Brezsnyev “elvtárs” lengette az usenkát a tribünön a tömegek felé 🙂 – az RKC univerzum közepe. A helyes elsajátítása a minimum. A swing fejleszthet erőt, állóképességet, fogáserőt, robbanékonyságot, koordinációt… Ha jól csinálod. Ha nem csinálod jól, úgy nincs olyan pontja a testednek, amit ne tudnál ezzel a gyakorlattal tönkrevágni.

Menjünk lentről felfelé:

– Egész talp a földön, mintha a sarok át akarná szúrni a felszínt.

– Terpeszben, térdek és lábejek iránya megegyezik.

– Térd a felső ponton egyenes, a comb izmai feszesek.

– A csípő belepattan a mozgásba, és felső ponton feszít.A súly lefelé indulásakor a feszítés kiold, mindkét szélső érték maximális gyorsasággal változik.

– Farizmok feszesek, összeszorítanak.

– Törzs izmai feszesek.

– A test és törzs egyenes, a lunbális szakasz nincs extenzióban, tehát nincs hídalás.

– A váll ízületek az ízületi tokban, lapockák kontroll alatt.

– A kar viszonylag egyenes, tehermentesítendő a bicepszet.

– Az állás szimmetrikus, egykezes swing esetén is.

– A nyak izomzata laza, tekintet a horizonton és nem feljebb.

– Az arc nem feszít.

– Légzés: felső pont előtt erős préselő kifújás szájon. Lefelé szimpla vagy dupla beszívás, orron keresztül.

A kérdés a következő:

Képes vagy-e arra, hogy a fenti alapelveket alkalmazni tudd 10 darab swingre, egymás után? Esetleg 5 ismétlésre? 2?