Fontos megjegyezni, hogy már az egykezes snatchet sem ajánlom a következők nélkül:
– FMS teszt
– 2-3 hónapos előkészület, RKC módszereken nyugvó edzéssel, sok katonai nyomás és lendités, hogy csak a két legfontosabb alapot határozzam meg

FMS teszt
A vállad mobilitási és stabilitási tesztje elsődleges. Már az egykezesnek se ugorj neki ész nélkül. A rossz mobilitással rendelkezőknek azonban van egy menekülési útvonal, nevezetten az, hogy az egykezes snatch asszimetrikus gyakorlat. Igy a mobilitás probléma gyakran elviselhetőbbé tehető azzal, hogy a kliens egy kissé eltérő testhelyzetet vesz fel a felső végponton. Amit irok nem azért irom, hogy igy csináld, mert ez helytelen és továbbra is veszélyes, de sokan igy kompenzálják a rossz mobilitást.

A helyzet az, hogy a kétkezes snatch nem engedi ezt meg, igy még ha kifejezetten jól is ment a snatch egykezessel, megtörténhet, hogy a kétkezes okozza majd a sérülést. Szóval tényleg nem játék.

2-3 hónapos előkészület
Ahhoz, hogy elkezdhesd a snatchet, a fentieken túl – és a tiszta technikán túl – fontos, hogy erre az időszakra már:
– a vállöv és a deréktáji izmok megfelelően erősek legyen
– ismerd és alkalmazd a teljes feszitést
– fogáserősséged már átlagos feletti legyen
– megfelelő erőnléttel rendelkezz a minőségi munkához
– a légzésed támogassa a munkád
Ne a snatchtől várd ezeket, hanem már légy készen erre, a snatch majd minden felsorolt elemet csak magasabb szintre tol fel.

A kétkezes snatch remek gyakorlat, valóban hihetetlenül hozza az izomtömeget és az erőt és az erőállóképességet, érdemes kipróbálnod. Jól megválasztott súllyal 1o-15 ismétlés után kb azt érzed, mint amikor földharcolsz…de ésszel fogj hozzá.