HIDEGTERÁPIA – FONTOS A MIKOR?

Érdemes érteni, hogy a hideg merülőfürdő nem rossz, egyszerűen van olyan használati mód, amely nem szerencsés. És ilyen az edzés utáni használat. Az oroszok szerint azért értelmetlen erő, robbanékonyság, hipertrófia de állóképességi edzés után is hidegterápiát alkalmazni, mert a hidegterápia és az edzés adaptációs hatása ugyanazon erőforrásokért versenyez, így az adatáció mértéke csökken, vagyis az edzésunka egy része feleslegessé válik.

“A hidegzuhany és hideg merülőfürdő népszerű stratégia az edzés utáni regeneráció felgyorsításához. Azonban az, hogy rendszeres hideg vízbe merülés hatással van-e az izomzat adaptációjára az edzés után, nem teljesen igazolt.

Összehasonlítottuk a hideg merülőfürdő hatását és az aktív gyógyulást az izomtömeg változásaival és az erőt követő 12 hetes edzés után. Vizsgáltuk a két kezelés hatását a hipertrófiás jelátviteli utakon és a szatellit sejtek aktivitására a vázizomban az akut erõmozgás után.

– A hidegvíz bemerítés enyhítette a hosszú távú nyereséget az izomtömegben és az erősségben.
– Az erőkifejtés után 2 nappal a kulcsfontosságú fehérjék és szatellit sejtek aktiválódását a vázizmokban is akadályozta a hidegfürdő.
– Azok az egyének, akik intenzív edzést végeznek az atlétikai teljesítmény fejlesztésére, a sérülésektől való visszatérés vagy az egészség megőrzése érdekében, ezért újra kell gondolniuk, hogy a hideg merülőfüdőt alkalmazzák-e a cél elérése érdekében.”

https://physoc.onlinelibrary.wiley.com/…/a…/10.1113/JP270570