Évek óta ismerem a módszert, de jobbára csak magamon sikerült eddig használni, mert a modern atléta képtelen egy ilyen monoton és hosszan tartó programot elviselni. Kár, pedig a hatákonysága egyszerűen elképesztő, de egy olyan világban, ahol mindenki 3 hét akar lefogyni, nem csodálom az ellenkezést.

Maximum Aerobic Function(MAF) vagy a Maximális Aerob Funkció minden alapozási időszak egyik legfontosabb eleme. A cél tehát az aerob alapok megszerzése és a zsír adaptáció, mert Maffetone mester már akkor erről beszélt, mikor még senki sem tudta, mi az a ketogén diéta.

A program egyik alapjá maga a pulzus alapon működő tervezés képezi, ami leírva egyszerű, de betartani mér korántsem olyan könnyű. Nézzük csak: a Maffetone edzés során a maximális pulzus 180-életkor. Na most képzeld el, ez nálam 180-49 = 131, ami elég kevésnek tűnik. Pedig alapozásra tökéletes, és nem azt jelenti, hogy az adott blokkban csak ilyen jellegű edzést végzünk. Sőt, az edzetleneknek a módszer további 5-10-es levonást javasol, vagyis ha edzetlen lennék, simán lehetne, hogy a maximum javasolt pulzus 121 lenne csak. Na sokan itt dobják el a sütit.

A gond az, hogy maga a program iszonyatosan működik, mert egyszere ad aerob alapot, segít adaptálódni a zsírhoz, javít a regenerációs készségen és egyben remek szívkimenet edzés, vagyis segít a megfelelő szív balkamra adaptációban. Ja, hogy kérem unalmas. Hát, ez az ára a fejlődésnek.

A légzés az edzés során kulcs, amennyire lehet orron be és ki történik a légzés. A pultzus folyamatos monitorozása kötelező, és természetesen maga az edzés nem tűnik megterhelőnek, ha az ember hatalmas intenzitáshoz szokott. A program hossza gyakran eléri a 3-6 hónapot, 2-3 hónap magasságban érkeznek az első jelentős eredmények. Jellemzően heti 2-3 alkalomról beszélünk, ha a frekvencia a kérdés, és 30-60 perc / edzés a cél.

Könnyű? Igen, és pont ez benne a nehéz.