Szeretjük vagy sem, edzőként rendszeresen megmérettetik a tudásunk. Az eredményt sokféle módon lehet mérni. Tanulók száma, elégedett tanulók száma, eredményesen lezárt programok mennyisége, leadott testzsír mennyisége, tanulói megtartás…

Bárhogy is nézzük, a jó edző számos olyan készséggel rendelkezik, amely végül a szakmának és a tanulóknak is ugyanazt mondja, az adott szakember nem csak éppen átugorja a lécet, de magasan és konzisztensen képes eredményes munkára.

Erről beszélve nem lehet megkerülni a képzések fontosságát. Vannak kötelező képzések, ami ahhoz kellenek, hogy ma, Magyarországon hivatalosan és törvényesen dolgozhasson egy edző. Ezt megszerezni tehát alap, a kérdés innen az, mi a legjobb irány, mi segít innen abban, hogy a lehető legjobb edző lehessek.

Ez az én véleményem szerint az FMS képzés, mert az FMS minden hírrel ellentétben nem arról szól, hogy mozgásminőséget mérünk. A Functional Movement System első körben filozófia, mely alapként szolgálva minden későbbi tevékenységed támogatója lesz. És igen, ennek része a mérés – kiértékelés is, amely kiegészülhet egy korrekciós tervvel, és minden esetben edzésről is szól.

Az FMS-ben pont az a zseniális, hogy nincs olyan sport vagy edzőteremben / szabadban végzett tevékenység, amihez nem illene, mint filozófia alap. Sokan pont az egyszerűsége miatt támadják, mert állításuk szerint nem mondja meg, hogy mi a baj, csak azt, hogy valami baj van. Így van, ezért is tartom belépő szintű képzésnek, amelyet már közepes anatómiai és biomechanikai alappal is el lehet végezni, és már másnap használható tudással vértez fel.

Ennek a cikknek lesz még bőven folytatása, most a belépő szint meghatározása volt a célom.

Ezen a linken egy rövid, inkább gondolatébresztőnek szánt anyagot találsz, ahol egy kicsit elgondolkodhatsz azon, hol vagy most, hol szeretnél majd lenni, és mi kellhet ahhoz, hogy elérd a céljaid.

LINK ITT!