Egy fórumra írtam be, de talán itt is érdekes lehet…

GS – SPP edzés – special physical preparation.
Központban az adott sporthoz szükséges technikákhoz szükséges készségek megszerzése.
A GS edzés céljai:
– egy adott versenyre történi felkészülés, ott az adott fogásnemben maximális ismétlésszám.
– maximális fókusz az energia konzerváláson, izom relaxáció.
– anatómiai légzés
– az adott mozgássor maximális hatékonysággal történő kivitelezése.

RKC – GPP edzés – general physical preparation.
Az RKC edzés célja:
– az erő, erő-állóképesség, robbanékonyság, mobilitás és stabilitás – és egyéb fizikai készségek – kiegyensúlyzott és egyenletes fejlesztése.
– az adott mozgássor során a maximális feszítés, kioldás, sebesség elérése.
– biomechanikai légzés.
Megjegyzés: minden, amit az edzőtermen kívül végzek, könnyedén akarom végezni, ezért minden amit az edzőtermen belül végzek, olyan keményen végzem, ahogy csak lehet…

Ez most egy roppant leegyszerűsített magyarázat volt, természetesen. A GPP és SPP programok egy adott sportági felkészülés során ciklikusan változnak, más esetekben egy cikluson belül – akár egy edzésen belül is – előfordulhatnak elemek mindkét módszerből. Annyi talán elmondható, hogy jellemzően az SPP ciklust készíti elő a GPP ciklus.

Összefoglalva: ha valaki átlagember, vagy éppen élsportoló, jellemzően többet profitál a GPP programokból, mert az átlagember részére a specializáció kevés előnyt jelent, míg az élsportoló eleve speciálisan készül, így a GPP által kínált alapok minden esetben remek transzferhatást biztosítanak. Ha valaki GS versenyen akar indulni, akkor viszont GS edzést kell végeznie. Elnézést, amiért roppant módon leegyszerűsített választ adtam a kérdésre.