Nem tudom eléggé dícsérni az egy kézben 2 kettlebellel végzett nyomásokat. Fontos, hogy ha csukló problémád van, ezt a nyomást ne próbálgasd mert sajnos ez a nyomás erősen terheli a csuklót. Ennek az oka főképpen az, hogy amikor egyszerre két kettlebell fülét fogod, nagyon nehéz az ökölhátat az alkar síkjában tartani, mivel az ujjak amikor szétnyílnak akkor nehéz erőt kifejteni. És ha nem tudod teljesen összefogni, ha elindul szinte képtelenség megtartani.

És nem meglepő, ha azt mondom, pontosan a hátránya az előnye is. Mert olyan módon kényszerít rá a feszítésre, hogy nem teheted meg, hogy lazsálsz. Még nyomások közben sem, ami elég rendesen megterhelő, de nyilván nem azért olvasod a blogom, mert panaszkodni szoktál edzés helyett, igaz? 🙂

Nem javaslom, hogy csak ezzel készülj életed nagy eredményére, de variációs edzésnek nagyon hatásos. tegyük fel, hogy 24 kilóba tudsz 5 szépet nyomni. A barátnőd 12+8 kilós bellje kezdetnek teljesen megfelel, hidd el, általában 15-25% különbség észlelhető a normál és a két belles nyomásoknál használt súlyok esetén.

Ha váll, könyök problémád van – és korábban jeleztem a csuklót is – hagyd ki.