Egész évben tömöd magadba az antioxidánsokat? Nagyjából 10 éve mondjuk páran, hogy át kellene ezt gondolni, de jellemzően bolondnak néznek minket. A kérdés tehát nem megálaszolható azzal, hogy mindenkinek jó vagy rossz. A kérdés elsődlegesen az, hogy miért akarjuk alkalmazni, kire alkalmazzuk, és mikor?

Összefoglalva, az antioxidáns kiegészítés hatása a vázizmok edzés során kiváltott adaptációjára még mindig megkérdőjelezhető, ahogy az is, hogy mely időszakban javasolt, és mikor ellenjavallt ezek szedése, lásd alapozás vagy szezon közbeni munka.

A magam részéről a kiemelt antioxidáns fogyasztást alapozás során mindig is ésszerű keretek között kívántam tartani, míg szezon közben ennek szedését kifejezetten támogattam.

“Bár nincs meggyőző bizonyíték az antioxidáns pótlásoknak az edzése alkalmazkodásokra való hatása tekintetében, egyre több olyan kutatás áll rendelkezésre, amelyek arra utalnak, hogy ez akadályozhatja vagy megakadályozhatja a fontos adaptációk, például az izom-mitokondriális biogenezis, az inzulinérzékenység és a hipertrófia jelutatkat.”

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5023714/