Az egyik jellemző kérdés a ketogén és keto / carnivore étrend esetén, hogy mennyi szénhidrátot fogyaszthatsz.
 
Kezdjük az elején.
 
Mivel alapvetően esszenciális szénhidrát nincs, ezért pédául a carnivore diétán teljesen értelmetlen megadni a makrotápanyagok között a szénhidrátot, mert a zsírban és húsban ez eleve nincs. Vagyis mondhatnánk, hogy nulla szénhidrát, de ez ebben a formában nem igaz, mert a napi szénhidrát igényedet a szervezet előállítja magának.
 
De mi van akkor, ha mégis kívánod az édeset?

 
Nos, erre több megoldás van, de ezekkel semmiképpen nem élnék az adaptációs időszakban, mert itt esélyes, hogy a szervezet azért kér szénhidrátot, mivel gyakorlatilag még nem adaptálódott a zsírokhoz.
 
Ne feledd, a CARNIVORE étrend nem feltétlenül arról szól, hogy életed végéig egy restriktív étrenden legyél. A populáció szerintem közel 90 százaléka metabolikus problémákkal küzd, mérgező növényi olajokat fogyaszt, ultra-feldolgozott ételeket eszik és túlzottan sok szénhidrátot eszik – ezek együtt okozzák azt a áteresztő-bél szindrómát, IBS-t, inzulin rezisztenciát. Ezért a Carnivore étrend iszonyat jó belépési pont.
 
Az egyik ilyen megoldás a méz, ami mégis állati eredetű, és számos pozitív hatása lehet, már ha valóban méz, és nincs felütve mindenféle cukorral. Egy kávéskanálban 17 gramm cukor van, és ha valaki már adaptálódott és persze a metabolikus egészsége és rendeződött, néha 1-2 ilyen kávéskanálnyi méz nem tud megártani.
Persze nem árt kiatlálni, mennyi az a mennyiség, ami nem okoz nagy kilengést a vércukor értékeidben.