Az emberek többsége készpénzek veszi azt a modern dietetikai ajánlást, hogy napi 5.6 alkalommal kell gyümnölcsöt és zöldséget enni. Megint egy olyan mítosz, aminek a forrása nehezen azonosítható. Én már azt sem értem, miért kellene egyáltalán napi 5-6 alkalommal enni.

LINK AZ ELSŐ RÉSZHEZ!

Forrás: carnivoreaurelius

Most sokaknál elrúgom a pöttyöst, mert kritikával merem illetni a növényeket, és hadd jegyezzem meg, valóban nem az a legrosszabb forgatókönyv, ha valaki sok növényt eszik. A nyugati étrend kellene, hogy mindannyiunk közös ellensége legyen, de fontosnak tartom megjegyeztni, hogy a fenti táblázatban található növényi toxinok alapvetően a növények ellenségei ellen jöttek létre, és ezen a listán mi emberek előkelő helyen vagyunk. Sok ezer évbe került, mire megértette az emberiség, hogyan lehet ezeket a toxinokat valahogy közömbösíteni, és a forrázás, áztatás, főzés, csíráztatás és végül a fermentáció mind olyan stratégia, melyek egy része az ellenségből akár barátot kreálhat. Különösen a fermentáció az, amely remek alternatívája lehet a főzött vagy nyers zöldségek fogyasztásának.

Ezek a toxinok – anti tápanyagok – egyik hatása az, hogy feleslegesen hivatozunk a növényben található vitaminokra, ásványi anyagokra és fehérjére, sajnos ezek hasznosulása igen rossz. Ezzel szemben az állati forrás néha alacsonyabb tartalmat, jóval magasabb hasznosulást mutat, nem beszélve arról, hogy a húsban, belsőségben olyan fontos tápanyagok is megjelennek, melyek a növényi forrásokban nem.