Alapvetően nem szeretem a kliens, vendég, edzettke elnevezéseket, de a kliens kezd iparági sztenderd lenni, így a cikkben is ezt fogom használni. Másrészt az elképzelésem szerint az első pár kontaktusig valóban lehet helytálló a kliens kategória, amit idővel a tanuló vált fel, mert kialakult egy más szinten működő edző-tanuló viszony.

Mindig elmondom, hogy a célunk az, hogy az érdeklődővel amilyen gyorsan csak lehet, személyes kapcsolatba kerüljünk, mert az edzés nevű szolgáltatást nehéz eladni személyes kapcsolat nélkül. Nehéz eladni a szolgáltatásod? Nos, ennek sok oka lehet, de ne feledd, az emberek imádnak vásárolni. De gyűlölik, ha el akarnak nekik adni valamit. Érted a különbséget?

Sok oka lehet annak, ha valaki nem akar tőled vásárolni, és ebből a leggyakoribb, hogy nincs szüksége a szolgáltatásodra, vagy nincs pénze. A kérdés az, hogy ezekre a kliensekre időt akarsz-e szánni? Joggal teheted fel a kérdést, hogy minek. Ha nincs pénze, felesleges, ha pedig nincs a szolgáltatásodra szüksége, akkor ismét csak az időt veszítesz, amit tanulással is eltölthetnél.

Kezdő edzők esetén az egyik legnagyobb probléma a bizalom hiánya.

Honnan tudjam én a laikus, hogy te, az edző képes vagy engem eljuttani a célomhoz? Ez a nagy kérdés, ami miatt a kliens nem hozza meg a döntés, és majd mindenféle indokkal kifarol a megállapodásból. Mindannyian ismerjük a “még gondolkodom” kifogást igaz. Nos, van egy rossz hírem. Nem gondolkodik. Eszébe sem jutsz.

Ha tehát kezdő edzőként ezzel a gonddal találkozol – bizalom hiánya – miért ne élnél egy olyan ajánlattal, ami csak most érvényes.

Ha te, kedves kliens hajlandó vagy most elkötelezni magad 12 hétre – ami minden sikeres progam alapja – és az edzések 80 százalékán ott is vagy, akkor én a szakember pénzvisszafizetési garanciát vállalok.

Szerinted egy ilyen ajánlat után nő-e a bizalom?