A tervezés hiánya gyakran előre vetíti magát a sikertelenséget, és ez a böjtölés lezárására is igaz. Egy rövidebb vagy hosszabb böjt lezárása tervezést igényel és persze kritikai gondolkodást.

A böjt célja nem a fogyókúrázás, habár egyre több olyan kutatás lát napvilágot, ahol kiderült, a böjt nem lassítja, hanem egyenesen gyorsítja a nyugalmi anyagcserét. Nyilván az sem mindegy, hogy ki alkalmazza a böjtöt, abba egyszerűen fejest ugrani úgy, hogy az ember amúgy 1-2 órát sem bír étel nélkül butaság. Mondhatjuk azt, hogy a metabolikusan beteg ember ne böjtöljön, de a Virtahealth cég kutatása során, orvosi felügyelettel böjtöltek II-es típusú cukorbetegséggel rendelkező betegek, egészen elképesztő sikerrel, pár hét alatt gyakorlatilag a többségük a laboreredmény alapján nem volt cukorbetegnek tekinthető.

No, de vissza tervezésre.

Két tipikus hiba van, amelyet okos tervezéssel meg lehet előzni.

1. Zabálás.

2. Olyan ételekkel zárni a böjtöt, amelyek komoly nyomást helyeznek az emésztőrendszerre, és ilyen elég durva hasmenés lehet a folyamat vége.

Mi az amit ne együnk!

  • Diófélék
  • Magvak
  • Keresztesvirágúak, lásd brokkoli, karalábé, kelbimbó
  • Tojás
  • Tejtermékek

Mi az amivel kezdhetjük a böjtöt lezáró első étkezést?

  • Kerüld a  magas szénhidráttartalmú; ragaszkodj az alacsony szénhidráttartalmú, magas zsírtartalmú ételekhez.
  • Kerüld az inzulint és vércukorszint-növekedést okozó étkezést.
  • Maradj hidratált a böjt alatt és pótold az elveszített sókat, nyomelemeket.
  • Az egyik legjobb étel a nyitáshoz a csontleves.
  • A következő étkezés során csirkesaláta, egészséges zsírokkal/olajokkal kiegészítve.