Az alábbiakban az egyik tanárom, Morley Robbins által összeírt TEDD és NE TEDD listát osztom meg az olvasóval.

STOP

  • STOP  –  D vitamin kiegészítők (A sok d-vitamin blokkolja a ceruloplasmint alkotó retinolt)
  • STOP –  A kalcium-kiegészítők! ( A Kalcium blokkolja a magnézium és vas hasznosulását)
  • STOP –  A vaskiegészítőket! (Fe kikapcsolja a réz anyagcserét)
  • STOP –  Az aszkorbinsav  (aszkorbinsav megbontja a réz és Ceruloplasmin kötést,
  • STOP – HFCS (high fructose corn syrup)  –  csökkenti a réz mennyiségét és növeli a májban a  vas depozitot)
  • STOP –  Alacsony zsírtaltalmú étkezés (Zsír szükséges a réz megfelelő felszívódásához)
  • STOP –  Az iparosított, szívre állítólag egészséges Omega-6 olajakat! (például szójabab, kukorica, repceolaj)
  • STOP –  A fluoridot tartalmazó termékek használata (fogkrém, üveg víz stb.)
  • STOP –  Általában a multivitamin kiegészítést (Ezek tartalmazzák a fenti első négy elemet és fluoridot)
  • STOP – Hagyja abba a citrát használatát az élelmiszerekben és étrend-kiegészítőkben.
  • STOP – Hagyja abba a kolloid ezüst alkalmazását antibiotikumként (csökkenti a réz aktivitását a szervezetben!)

MIT TEGYÉL!

  • START –  csukamájolaj,  (1 teáskanál  a Retinolhoz (állati alapú A-vitamin)
  • START –  magnézium-kiegészítők az ACTH és a kortizol csökkentésére (adag: 10 mg / kg vagy 5 mg / lb testtömeg), ügyeljen az Mg kofaktorokra: B6, bór, bikarbonát.
  • START –  valódi C-vitamin , valódi B-vitamin, lásd virágpor
    B2 (Riboflavin) kulcs a máj Cu / Fe szabályozásához.
    B5 (pantotenát) támogatja a C-vitamin előállítását
    B7 (Biotin) kulcs a máj Cu / Fe szabályozásához.
  • START –  Szilika használata , amely serkenti a Ceruloplasmin termelését!
  • START –  Bór (1-3 mg / nap, vagy adjon hozzá 1 Tb boraxot a magnéziumfürdőhöz) elősegíti a Ceruloplasmin szintézisét és szabályozza a Fe-t. (Vas)
  • START –  Taurin (500–1000 mg / nap) Támogatja a máj réz anyagcseréjét. A taurin egyfajta aminosav, amelyet az egész testben megtalálunk.
  • START – Őseink étrendje. (Magas zsír és fehérje / alacsony szénhidrát) jó a réz felszívódásához.
  • START –  Jód (A Mg RBC és Se RBC optimálisnak kell lennie)