Gyakran beszélgetek olyanokkal, akik azért kérik ki a véleményem, hogy aztán együtt szomorkodjunk azon, hogy a változás ugye mégsem lehetséges. Nekik nem annyira tanács kell, mint valaki, aki segít nekik elfogadni azt, hogy nem tudnak lefogyni, egészségesebben enni, jobban aludni. A három leggyakoribb kifogás ez:

  • ilyen a genetikám
  • nincs időm
  • nincs pénzem

Ismerős, ugye?

Nos, a genetika adott, de a környezet alakítja a genetikát is jelentős mértékben, vagyis sokkal többet tehetsz magadért, mint azt gondolnád vagy sokáig gondoltuk. De mi van az idő és pénz kifogással? Nos, mindekettőnek lehet realitása, de hadd segítsek ajánljak olyan alternatívákat, melyek ebben az esetben is remek eredményeket hozhatnak.

Légzés – Abban gondolom egyet tudunk érteni, hogy ez ingyen van. Jobban lélegezni könnyen megtanulható, elég sok anyagot tettem fel a blogomra.

Fény – Naponta párszor kimenni a fényre, és este nem nézni a kék fényeket tévén, monitoron, telefonon.

Földelés – Pár percet mezítlábazni.

Hidegzuhany – A normál zuhany végén 30 mp hidegzuhany.

Mozgás – Sétálni egy megállót, hamarabb kiszállni a liftből.

Időben korlátozott étkezés – 12 vagy 10 órában étkezni.

Alvás – Lefekvés előtt már 2-3 órával nem enni és nem tévét, monitort, telefont bámulni.

Ezek ingyen vannak. Ahogy a TIMER12.HU honlap is, amely ezeket a pontokat teszi életformává.