Alapvetően az életkor előrehaladtával szembe kell nézni azzal, hogy izmot veszítünk, erőt veszítünk és persze veszítünk a csontok erejéből, sűrűségéből. Csak éppen az a nem mindegy, mennyit veszítünk, és az, hogy mennyi ideig maradunk aktívak, mozgékonyak, és mikortól szorulunk rá mások segítségére.

Izom – statisztikák szerint minden 10 évben izomtömegünk 3-5 százalékát veszítjük el 30 éves kor felett, ha hagyjuk. Ez fontos kitétel, mert ez a statisztika nem vonatkozik a fizikailag aktív személyekre, akik meglepően hosszan képesek megőrízni az izomtömegük, vagy éppen izomtömeget építeni, ha nem voltak elég aktívak korábban. A többség ilyenkor az úgynevezett ellenállással végzet edzést gondolja üdvözítőnek, és nem is járnak messze az igazságól. Ugyanakkor érdemes arra figyelni, hogy ne csak magára az izomtömegre koncentrálunk, de az izom funkcióira is, vagyis az izomtömeg legyen hatékony a napi és a napi kihívásokat is meghaladó feladatok elvégzésében.

Funkció – a gépeken végzett edzés remek belépő szint lehet abban az esetben, hogy régóta nem végeztél edzés, de ne feledd, ennél fontosabb céljaid vannak. Aktívnak maradni az egészséget és függetlenséget is jelenti, vagyis idővel keress fel olyan szakembert, aki megtanít a szabadsúlyos és saját testtel végzett gyakorlatok helyes és minimális rizikóval járó kivitelezésére.

Csontok – az osteopenia ugyan főként a nőként sújtja, de a statisztikák szerint az inaktív életet élő férfiak 65 évesen már hasonló csontsűrűséggel rendelkeznek, mint a hasonló korban járó nők. Ahhoz, hogy az izom növekedjen, inger kell, és ez nincs másképpen a csontokkal sem. Amit nem használsz, azt elveszíted – és ez igaz mindenre, a csontokra is. Ne a bevitt táplálékkiegészítőktől várd a csontok sűrűségének karbantartását, ez csak a kiegészítőket gyártó cégek próbálják veled elhitetni, hogy alternatíva. Arra vagy tervezve, hogy mozogj, mert ez a mozgás olyan módon terheli a csontokat és izmokat, hogy a szervezet gyorsan megérti az üzetetet – erősebb csontokat és izmokra van szükséged.

A tennivalók tehát:

  • döntsd el, fontos-e, hogy fitt és független maradj
  • keress egy szakembert
  • maradj vagy legyél aktív