Kezeljük evidenciaként, hogy 40 felett is legalább heti 2-3 alkalommal mozognod kellene. Itt nem arról van szó, hogy annyi időd lenne, hogy valahogy el kellene tölteni, és akkor már legyen edzés. Inkább arról, hogy a test edzése – legyen a cél a kardivaszkuláris rendszer megerősítése, alapvető fitnesz és állóképességi célok elérése, némi erő és hasznos izomtömeg felpakolása – minden életkorban fontos cél kellene, hogy legyen. Erre viszont időt kell találnod, és kész.És azt hiszem, ezzel egyet is értünk, de innentől számtalan irány létezik.

Az edzés egyik alapvető célja, hogy csökkentse a későbbi sérüléseket. Nos, te vélhetően nem egy amerikai focista vagy, tehát a rád épített hasznos izomtömeg nem páncélként funkcionálva óv meg az ütközésektől. Nálad a heti pár alkalom mégis rizikó csökkentő tényezőnek kellene, hogy minősüljön.

Miért?

Mert egész nap valamiféle kényszerpozícióban dolgozol, legyen az irodai vagy kétkezi munka. És ez a pozíció sajnos egy idő után testtartásoddá válik, majd elkezd fájni a nyakad, derekad, csuklód és ki tudja még mi.A jól megterevezett kiegészítő edzés célja egyrészt a mindennapokban összeszedett hanyag testtartás javítása, majd ennek megerősítése, hogy egy jobb bázis értékkel rendelkezz a mindennapokra.

Természetesen a folyamat során a sajást testúlyos edzés alapait is elsajátítod, majd különféle egyszerű eszközök bevonásával tovább fejlesztjük a kondíciód. Ezt a folyamatot azért írtam le, hogy ne lepődj meg, mikor 8-10 óra ülőmunka után egy progresszíven gondlkodó szakember nem azzal kezd, hogy egyik gépről a másikra ültet, ahol izoláltan valamit nyomnod és húznod kell.

És itt jön a képbe a szakember személye.

Mert elképzelhetetlen, hogy egy harművészeti stílust a nulláról megtanulj egy haveroddal csak úgy, aki pont annyira kezdő, mint te, de kettlebellt lendíteni meg olimpia szakítást megtanulni a netről persze lehetséges, igaz?

Nem állítom, hogy minden kettlebell gyakorlat mellé egy személyi edző kell, de azt igen, hogy legalább az alapokat tanuld meg szakembertől. És ha már szakember – ha az edzés azzal kezdődik számodra, hogy állj be a hátsó sorba, és utánozd a többieket, akkor nem jó helyen vagy. Egy jó szakember mielőtt elkezd téged edzeni, pár kérdést feltesz, eseteg pár kérdőívet kitöltet és reményeim szerint pár tesztet elvégeztet veled.

Most úgy tűnhet, hogy arra akarlak rábeszélni, hogy személyi edzőhöz járj, de erről szó sincsen. Számos olyan ismerősöm van, aki vett 3-4 személyi edzést, majd havonta 1-2 alkalommal keresi fel a szakembert, és egyeztetnek a következő hetek munkájáról. Olyan is van, aki a kisebb csoportos edzésre esküszik, mert ugyan kevesebb figyelem jut rájuk, de a csoport motivál és átlök a holtpontokon. Mások egy szemináriumon ismerkedtek meg az alapokkal, és ez alapján kezdtek bele az edzésbe. Én például – közel az 50-hez – tudom magamról, hogy utálok nagy csoportban edzeni, és az edzéseim többségét otthon hajtom végre. Amikor csak lehetséges, a programomról konzultálok nálam okosabb emberekkel – mert ilyenek mindig vannak.