Aki rendszeresen olvas már meg sem lepődik, ha a légzésről írok, tán unja is már. Ne tedd, mert egészen elképesztő dolgokra képes a helyes légzés…

Az FMS1 kurzuson szoktam egy rövid bemutatót tartani, ahol megkérem a részvevőket, hogy az egyik mobilitás tesztjüket – váll vagy csípő – mérjék le, majd valamely légzésre alkalmas pozícióban töltsenek el 20 légzésnyi időt. A légzés orron át történjék, a partner segít a megfelelő légzőizmokat aktivizálni. Az újramérés során jellemzően 80% vagy több jelzi, hogy pozitív változás történt. A 80% nem olyan rossz, igaz, 2-3 perc légzésért?

A légzés blokk során jellemzően két pozíciót használunk. Ezek szerepe elsőre nem fontos, később a szakértő már ránézésre tudja, kinek, melyik pozíció lenne jobb.

Krokodil-légzés

A hasadon fekszel, kézfejek a homlok alatt. Ha nincs társad, aki segíthet, tégy egy könnyű tárgyat a derekadra, és végezz olyan mély és lassú légzést, hogy képes legyén a tárgyat a légzéseddel mozgatni.

90/90 légzés

Feküdj a hátadra, keress egy szabad falfelületet vagy éppen egy széket, amin meg tudod pihentetni a sarkaid. A csípő és térdek is 90 fokos szöget zárnak be, innen a név. Tégy egy könnyű tárgyat a hasadra, és végezz olyan mély és lassú légzést, hogy képes legyén a tárgyat a légzéseddel mozgatni.

Meg fogsz lepődni, hogy ez a két pozíció mekkora változást képes okozni a törzs stabilitásában és a végtagok mobilitásában is.